Stratis chili barátok

Stratis chili barátok

Chili palánták megvilágítása

2016. március 20. - Chillcelona

Az idei évben nagyon tudományosra vettem a palánták nevelését. Kicsit túltoltam a biciklit. A csiráztatásra egy fűtött szobai melegházat használok és mesterséges világítást is szereltem, mert minden évben kicsit megnyúltak a palánták.

Próbáltam utánajárni, hogy mennyi a fényigénye a chili palántáknak, de világos és egyértelmű leírást nem találtam, annál több olyat, ami egymásnak ellentmond vagy praktikusan nem használható. A lux, lumen világában el lehet tévedni. Így most csak arra szorítkoznék, hogy mit használok.

  1. Propagátor reflektor, amely egy ívelt fényvisszaverő foglalattal ellátva. Ez egy egyszerű változat, nagyjából 0,5 m2-nyi területet kívántam bevilágítani.
  2. Izzó, amely speciálisan növénytermesztésben használatos. Egy 200 W-os CFL izzót használok, amely a növények növekedési fázisára alkalmas fényspektrummal rendelkezik (2110 K) és 8400 lumen fényáramot bocsát ki. Az izzó igen nagy méretű, meg is lepődtem, amikor kibontottam.
  3. Sátornak egy kiszuperált ikea-s egyszerű kamrai fapolcot használtam fel. Bevontam a fóliával és a felső polc alsó részére rögzítettem a reflektort az izzóval. Kicsit macerás ki naponta kinyitni, hogy ránézzek a palántákra és locsoljam, ha szükséges.
  4. Fólia, ami a jobb fényhasznosítást szolgálja, a szétszóródó fényt veri vissza. Ezzel vontam körbe az polcot, amelyikre a megvilágítást szereltem.
  5. Időzítő, hogy a megfelelő időtartamú megvilágítás érdekében automatikusan ki-be kapcsolja az izzót. Egy egyszerű mechanikus kapcsoló is ellátja a feladatot.

img_4939.JPG

Betettem egy hőmérőt is, hogy képem legyen arról mennyire van meleg. A hőmérséklet 24 és 29 fok között ingadozik. Gondolom akkor nagyobb, amikor be van kapcsolva a világítás.

Nos, egyelőre nem vagyok elragadtatva az eredményektől. Elvileg a fény elégséges kell legyen, a hőmérséklet talán kicsit magasabb a kelleténél, de túlságosan mégsem, ennek ellenére a már kikelt palánták többsége kicsit nyurgább, mint ahogy én szeretném. Még a legjobban azok néznek ki, amelyeket tömegesen ültettem egy-egy pohárkába.

Meglátom mi sül ki ebből, de ez amúgy is ez egy kísérleti év. 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagamorich.blog.hu/api/trackback/id/tr368495476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása