Stratis chili barátok

Stratis chili barátok

A hét chili-je: Shishito

2015. augusztus 23. - Chillcelona

Az idei év nagy meglepetése számomra a Shishito. Már két éve próbálkozom vele, de az előző években nem kelt ki egy sem, vagy épp elkevertem a palántákat.

A Shishito egy japán édes fajta, de egyik-másik enyhén csípős tud lenni. Valaki azt írta róluk, hogy olyan mint az orosz rulett, sose tudod, hogy a következő milyen lesz.

A növény 40-60 cm magasra nő, számos elágazást hoz és nagy mennyiségű, 6-10 cm-es érdekes formájú terméseket hoz. Vékony húsú és leginkább zölden használják fel, de pirosan is jó.

dsc_0017.JPG

Két méretes Shishito tövem lett, amely számolatlanul ontja a terméseit. És mivel nem csípős, ezért a családban is népszerű lett, annak ellenére, hogy már mindenki rászokott a csípősre. A chili addiktív tulajdonsága egy külön posztot megér majd.

Eddig a legsikeresebb felhasználási módnak a grillezése bizonyult. Finom előételt lehet belőle készíteni. Az első próba alkalmával leszedtem néhány darabot.

img_2190.JPG

A megmosott chileket egy tálba helyeztem, és megsóztam, és pár percet állni hagytam.

img_2191.JPG

Majd jött a grillezés. Direkt sütéssel, parázsló szén fölött néhány perc alatt elkészült. Ilyenkor megpuhulnak és előtörnek az ízek és aromák. Magában is jó, de friss, ropogós, itthon sütött kenyérrel kiváló volt. Tettem egy kísérletet és egyiket sambal szósszal bolondítottam meg.

img_2193.JPG

 

Mivel rengeteg nőtt a két tövön, és le akartam szedni őket, ezért ki kellett találjak valamit, amivel nagyobb mennyiséget el lehet helyezni. Ilyenkor szinte mindig elteszem télire valamilyen formában. Kerestem egy szimpatikus receptet és menetközben adaptáltam az itthon talált hozzávalókkal. Két változatban készült egy grillezett Shishito savanyúság és egy nyers Shishito savanyúság.

Először is leszedtem, megmostam és megszárítottam.

dsc_0946.JPG

Ezután jött a grillezés egy palacsinta sütőben. Kis olajat töltöttem az aljára és ebben pár percig sütöttem őket, ameddig kaptak egy kis színt. Ezután előkészítettem a forró vízben fertőtlenített üvegeket, és a felforralt felöntőlevet (víz, ecet, cukor, só, bors, koriander, chili pehely, mindenből ízlés szerint).

A grilezett chilik mentek az üvegekbe, közéje tettem pár gerezd fokhagymát és némi ki lila hagymát,majd ráöntöttem a felöntőlevet. Külön lett még két üveggel a nyers Shishito-kkal. Tartósítószernek pár csepp grapefruitmag olajat tettem. Ennyi. Kíváncsi vagyok, hogy áll el és milyen lesz. Maradt pár grillezett chili az vacsorára elfogyott.

dsc_0950.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagamorich.blog.hu/api/trackback/id/tr607722294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása