Stratis chili barátok

Stratis chili barátok

Palantanevelés 2015

2015. május 08. - Chillcelona

Lassan véget ér a palántanevelés időszaka. Ez is hamar eltelt és sajnos nem volt sok időm, hogy megörökítsem a növények növekedését. Most figyeltem fel, hogy egy rendes képet nem készítettem és már a palánták két harmadát szétosztogattam az ismerősi körben.

Bár megfogadtam, hogy túl sok fajtát nem ültetek az idén, azonban a végül mégiscsak 16 féle paprika és chili magját ültettem el. És ehhez jön még Laci által ültetett nyolc fajta.

Végül nekem kettő nem csípős egyáltalán nem kelt ki, az édes pepperoni és a Miniature Chocolate Bell. A magok kicsit voltak csak túlkorosak. Laci barátunknak is volt egy-két fajta, amely nem kelt annak ellenére, hogy friss mag volt és utána is nehezen nőttek. Itt inkább technológiai hibára gyanakszunk. Azt valószínűsítjük, hogy túl meleget kaptak a magok és ahogy a túl hűvös, úgy a túl meleg sem jó.

Az idén az volt a tervem, hogy a magokat fajtánként egy-egy edénybe ültetem, hogy ameddig hidegebb van, és kevesebb a nap, addig kevesebb helyet foglaljanak, és ha kicsit megnőttek, akkor tűzdelem őket. A művelet részben bizonyult sikeresnek, mert a szétültetés elhúzódott, idő hiányában. Amiből sok kelt ki, azokból most is van, amelyik tömegjelenetet rendeznek. Ezeket a következő napokban csak szét fogom ültetni.

Ahogy elkezdtem szétültetni a poharak száma exponenciálisan el kezdet nőni, de szerencsére megjöttek a melegebb napok és ki tudtam vinni őket a szabadba. Esténként így is megtelt a ház és hallgathattam a család cikizését, hogy minden szabad hely tele volt palántával. Amúgy tényleg vicces volt, hogy mindenhol palánta volt. De ez csak pár napig volt így mert utána gyorsan elkezdtem szórni őket azoknak a kollégának, akik bejelentkeztek értük.

Az idei év palántanevelésének tapasztalatai számomra:

- a fajták számát 10 alatt kell tartani, mert különben elég nehezen menedzselhető a történet

- a tömeges ültetés és tűzdelés működik, szép palántákat lehet nevelni és ráadásul szép számú tartalék játékost lehet nevelni a biztonság kedvéért.

- nekem elegendőnek tűnik a március elei ültetés, így is szép palánták lesznek május elejére. Előbb úgy is kockázatos kiültetni a szabadba. A hideg éjszakák miatt pedig így is hordozni kell őket. Azt, hogy egyik-másik csenevészebb azt én annak tulajdonítom, hogy későn tűzdeltem.

- a friss mag az friss mag, de ültettem szedett magokat is, amelyek kimondottan jól keltek. Majd kiderül, hogy mennyire korcsosodtak

- idén sem sikerült melegítő párnát beszerezni, amitől jobb és gyorsabb kelést várok, jövőre ez a projekt újra indul

Ma az első édes paprikákat és chiliket kiültettem a kertbe. 2 db Sishito (amelyből tavaly egy sem kelt), 1 California Orange Wonder, 5 Kurtovszkaja kápia, 4 db Sivri Bieber. A többit majd holnap.

Egyelőre ennyit. Képet majd holnap.

A bejegyzés trackback címe:

https://nagamorich.blog.hu/api/trackback/id/tr887443924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása