Stratis chili barátok

Stratis chili barátok

Chili bonsai

2014. december 30. - Chillcelona

Évek óta próbálkozom chili bonsai készítéssel több, de eddig inkább kevesebb sikerrel. Ehhez sokkal több türelem és hozzáértés kell, mint amivel egy hozzám hasonló hobbi kertész rendelkezik. Először egy finn chili őrült oldalán találkoztam ezzel az ötlettel és minden évben megpróbálkozom.

Eleinte nem is kimondottan bonsai kialakítása volt a célom, csak simán átteleltetni őket, de a tavaly sikerült beszereznem egy-két bonsai tálat és újra nekiálltam. Teljesen intuitív alapon közelítettem meg a problémát, aztán ha továbbra se működik csak el kell olvasni majd egy kézikönyvet. :)

Bonsai készítésére alkalmasabbak a kisebb termetű, apróbb chiliket nevelő fajták. Az én választásom a Medusa nevű fajtára esett, amely ugyan nem csípős, de szép és kicsi mérete megkönnyíti az átültetést és nagyobb eséllyel marad meg abban a csepp kis földben, ami egy bonsai tálban van.

dsc_8730.JPG

Medusa chili bonsai

Öt növénnyel indultam neki, abból kettő bonsai tálba, három pedig kisebb méretű cserépbe került. A tálak aljára tettem agyaggolyókat abból a meggondolásból, hogy kis vizet tartalékol. Bonsai edényekben a száraz levegőjű szobában a növények könnyen kiszáradnak. A gyökerüket, az ágakat visszavágtam és megritkítottam, a terméseket néhány érett, már rászáradt példány kivételével leszedtem. Így nagyon klasszul mutatnak. A néhai Bricostore kiárusításakor még vettem bonsai földet, így erre se lehet panaszuk. Most a konyhai ablakban, a ház legnaposabb helyén figyelnek.

Az átültetést követően a nyári leveleiket elhullajtják, de ettől nem kell megijedni, ha látszanak a levelek tövében a friss, zöld rügyek. A locsolásukra kell nagyon figyelni. Legalább két naponta rá kell nézni. Az ötből még négy megvan, az egyik bonsai tálban lévő chili száradt ki.

A chilik most szép zöldek, virágoznak. Lehet, hogy el kellene kezdjem alakítgatni őket.

dsc_8731.JPG

 

dsc_8732.JPG

dsc_8733.JPG

dsc_8734.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://nagamorich.blog.hu/api/trackback/id/tr537022385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása